FANDOM

Yomotsu Hirasaka
Yomotsu Hirasaka
Nazwy
Japoński 黄泉比良坂
Rōmaji Yomotsu Hirasaka
Angielski Space-Time Portal
Polski Wykwalifikowane Wzgórze Porównujące Zaświaty
Debiut
Manga Tom 71, Rozdział 681
Anime Odcinek 459
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 4
Występuje w Manga, anime i gra
Informacje
Klasyfikacja Kekkei Mōra, Czasoprzestrzenne Ninjutsu, Ninjutsu
Klasa Uzupełniająca
Pochodzenie Jutsu
Amenominaka

Shūen Gudōdama

Użytkownicy
Czarny Zetsu

Kaguya Ōtsutsuki
Urashiki Ōtsutsuki

Yomotsu Hirasaka jest techniką kekkei mōra używaną przez klan Ōtsutsuki, który jest uważany za protoplastę wszystkich ninjutsu czasoprzestrzennych.

Przegląd

Użytkownik jest w stanie otworzyć szczeliny w tkaninie przestrzeni, co pozwala im na natychmiastowy transport w dowolnym miejscu. Kaguya regularnie używała tej techniki do podróżowania między jej sześcioma wymiarami. Otwory można również wykorzystać do połączenia dwóch różnych lokalizacji przestrzennych w obrębie tego samego wymiaru lub utworzenia ścieżki łączącej dwa wymiary ze sobą. Podobnie jak Kamui, Yomotsu Hirasaka pozwala użytkownikowi wykorzystać te przestrzenne łzy do odwrotu, dezorientacji przeciwników, ataków z zasadzki i wielu innych możliwych taktyk.

Portale te mogą być używane do transportu tylko części użytkownika poprzez częściowe wprowadzanie ich i mogą wykorzystać tę metodę do przeciągnięcia swoich przeciwników w inne miejsce. Szybkość tego jest taka, że nawet shinobi tak szybko jak Sasuke Uchiha jest zaskoczony. Jednak omijanie portali jest nadal możliwe.

Ciekawostki

  • Technika została nazwana po zboczu prowadzącym do podziemia w japońskiej mitologii.
  • W anime było to pierwsze używane jutsu.
  • Obito Uchiha był w stanie zsynchronizować swoją technikę Kamui z Yomotsu Hirasaką, aby stworzyć własne otwory.
  • Czarny Zetsu uzyskał dostęp do tej techniki, gdy przebywał wewnątrz odciętego rękawa Kaguyi, otwierając portale, kierując się do ramienia.
  • Gaara, po obejrzeniu tej techniki, założył, że wywodzi się od Rinnegana.