FANDOM

Uwolnienie Magnesu
Uwolnienie Magnesu
Nazwa
Japoński 磁遁
Rōmaji Jiton
Angielski Magnet Release
Polski Uwolnienie Magnesu
Debiut
Manga Tom 30, Rozdział 268
Anime Odcinek 22
Powieść Tajemna historia Gaary: Pustynny Miraż
Film Boruto
Gra Naruto Shippūden: Gekitō Ninja Taisen! EX 2
Występuje w Manga, anime, gra, film i powieść
Informacje
Klasyfikacja Kekkei Genkai, Ninjutsu
Natura Fūton Uwolnienie Wiatru

Doton Uwolnienie Ziemi

Klan Klan Kazekage
Użytkownicy
Bunpuku

Gaara
Kajūra
Naruto Uzumaki
Rasa
Shinki
Shukaku
Toroi
Trzeci Kazekage

Jutsu
Daisan no Me

Fūton: Sasandan
Gokusa Maisō
Kūsa Bōheki Piaskowe Ciało
Rendan: Suna Shigure
Ryūsakin Bakuryū
Sabaku Fuyū
Sabaku: Hando
Sabakuha
Sabaku Rō
Sabaku Sōsō
Saikō Zettai Bōgyo: Shukaku no Tate
Satetsu Kaihō
Satetsu Kesshū
Satetsu Shigure
Senpō: Chō Bijū Rasenshuriken
Senpō: Jiton Rasengan
Suna Arare
Suna no Kaiwan
Suna Shigure
Suna Shuriken

Uwolnienie Magnesu (磁遁, Jiton; Dosłownie Oznacza "Element Magnesu") jest zaawansowaną czakrą natury kekkei genkai, która pozwala na konwersję czakry do sił magnetycznych i zmagnetyzowanych przedmiotów. Nie wiadomo, gdzie to pochodzi, ale zarówno od Sakuragakure i Kumogakure posiadło użytkownicy tego kekkei genkai w przeszłości. Nie wiadomo, co pociąga za sobą elementy natury.

Formy i Użytkownicy

  • Shukaku i jego jinchūriki są w stanie używać uwolnienie magnesu do swobodnego manipulowania piasku. Naruto był w stanie uwzględnić Shukaku naturalną przeklętą pieczęć do jego rasengana z tego efektu powstaje Senpō: Jiton Rasengan, który ma dodatkowy efekt wziążący cel, gdy uderzy.
  • Trzeci Kazekage badał zdolności poprzedniego jinchūrikiego jeżeli Shukaku nauczył się naśladować moc kontroli piasku. Jednak, kiedy naśladowanie techniki piasku , on włącznie używał uwolnienie żelaza. Mógł użyć go, by zniszczyć swoich przeciwników lub kształtować je w broń.
  • Czwarty Kazekage może manipulować złotym pyłem z jego magmatyczną czakrą, która jest specjalnie używana do zwalczania piasku Shukaku, wykorzystując ciężar wagi złota przez zmieszanie go z piaskiem utrudnia kontrolę. Po tym jak Czwarty Kazekage używa tego rodzaju, zyskuje czarne pierścienie wokół oczu, podobnych do tych, które na oczach Gaary.
  • Forma Toroiego z Kumogakure wygląda zmagnetyzowane shurikeny. Kiedy rzucony shuriken styka się z innym przedmiotem, powoduje uderzenie celu staje się namagnetyzowany. Jedno trafienie do organizmu powoduje pole magnetyczne wewnątrz ciała, co czyni go łatwym celem dla wszelkich dalszych na magnetyzowanych broni. Jednak za każdym razem, magnetyzm jest przenoszony, to osłabia.
  • W Tajemna historia Gaary: Pustynny Miraż jest powiedziane, że Gaara odziedziczył Uwolnienie Magnesu Rasy. Zamiast Złotego Pyłu manipuluje on jednak "iskrzącym się metalicznym piaskiem" o dużej gęstości, który był w stanie przeciwdziałać technikom, które zostały specjalnie zaprojektowane, aby pokonać obronę piasku Gaary. Mógł nawet użyć substancji jako wariantu lub wymieszać ją ze swoją absolutną obroną.

Ciekawostki

  • Podobnie jak uwolnienie lawy, uwalnienie pyłu i uwalnienie wybuchu, uwolnienie magnesu ma więcej niż jednego użytkownika bez wzajemnego związku pozornego.
  • Ekskluzywna postać Jiga posiadała również pozornie podobną zdolność magnetyzmu. Było to po spożyciu żelaza, gdy był młodszy, co w istocie uczyniło go ludzkim magnesem.
  • Jest to jak dotąd jedyna transformacja natury, która nie wykorzystuje elementu do bezpośredniego przestępstwa. Zamiast tego wszyscy użytkownicy używają go do manipulowania bronią w celu ataku, gdy czakram jest przekształcany w siły magnetyczne, a nie w sam metal.
  • Namagnesowanie Złotego Pyłu i manifestacja pierścieni wokół oczu przez Czwartego Kazekage może wskazywać na diamagnetyczny szczep Magnet Release, który magnetyzuje z natury niemagnetyczne materiały, takie jak złoto i piasek.
    • W japońskim folklorze tanuki są powszechnie znane ze swoich oczodołów. Shukaku jest takim stworzeniem.
    • Choć pierwotnie przypisane jego bezsenności, obrączkowane oczy Gaary są prawdopodobnie wynikiem jego "obrony absolutnej" (絶 対 防御, Zettai Bōgyo), która jest w ciągłym działaniu.

Lista technik Uwolnienie Magnesu