FANDOM

Rasengan
Rasengann.png
Nazwy
Japoński 螺旋丸
Rōmaji Rasengan
Angielski Spiralling Sphere
Polski Wirująca Sfera
Debiut
Manga Tom 17, Rozdział 150
Anime Odcinek 86
Film Starcie ninja w Krainie Śniegu
Gra Naruto: Ultimate Ninja 2
OVA Nareszcie jakieś starcie! Jōnini kontra Genini! Rozpoczyna się wielki turniej w Wiosce Liścia!
Występuje w Manga, anime, gra, film i OVA
Informacje
Klasyfikacja Ninjutsu
Klasa Ofensywna
Ranga A
Zasięg Krótki
Pochodzenie Jutsu
Akai Senkō

Attō: Rasengan
Bijū Rendan
Bijū Rasengan
Chōōdama Rasengan
Dai Hāremu no Jutsu
Dai Rasenringu
Dokonjō Rasengan
Fūton: Rasengan
Fūton: Rasenshuriken
Fūton: Ryūjin Rasengan
Futari no Kirifuda
Gelel Rasengan
Gufū Suika no Jutsu
Katon: Gōen Rasengan
Kiiroi Senkō
Kyōgeki: Rasengan
Mikazuki Rasengan
Nanairo no Rasengan
Naruto to Shion no Chō Chakura Rasengan
Ōdama Rasengan
Ōdama Rasenrengan
Ōdama Rasen Tairengan
Renkan Rasengan
Rasengan: Amearare
Rasenkyūgan
Rasen Chō Tarengan
Rasen Gōkagan
Rasengan: Rakkasan
Rasenrangan
Rasenringu
Roketto Rasengan
Sajinmau Rasengan
Sanbi Rasengan
Shinku Rasen
Shin Rasengan
Shitei: Rasengan
Senpō: Chōōdama Rasen Tarengan
Senpō: Jiton Rasengan
Senpō: Yōton Rasenshuriken
Sōjin Rasengan
Tatsumaki Rasengan
Tōgeki: Rasengan Tokkō Rasengan
Wakusei Rasengan
Yōko Rasengan

Pokrewne Jutsu
Bijūdama
Użytkownicy
Boruto Uzumaki

Jiraiya
Asura Ōtsutsuki
Kakashi Hatake
Konohamaru Sarutobi
Minato Namikaze
Naruto Uzumaki
Katasuke
Tancerka Wiatrów

Rasengan jest wirującą kulą z czakry, trzymana w dłoni użytkownika.

Przegląd

Rasengan został stworzony przez Minato Namikaze, który opiera się na Bijūdamę. Spędził trzy lata na stworzenie Rasengana, który posiada najwyższą formę transformacji natury. Podobnie jak wiele jutsu Minato, Rasengan nie wymaga ręcznych pieczęci. Dodatkowo po stworzeniu nie potrzebuje dodatkowej czakry do podtrzymania, co oznacza, że nie ma określonego limitu użycia Rasengana. Chociaż kształt Rasengana jest spójna od użytkownika do użytkownika, jego rozmiar waha się miedzy niewiele większym od dłoni użytkownika do przeciętnej wielkości domu. Wraz z nabywanym doświadczeniem Rasengan rośnie.

Jiraiya opisał Rasengana jako jutsu silniejsze niż Chidori, również Sasuke Uchiha ocenił, że Rasengan zadaje o wiele większe szkody. Z zetknięciem Rasengan miażdży swój cel, napędza wzdłuż trajektorii - albo z dala od użytkownika lub do ziemi pod nimi - oraz w niektórych seriach punktowych, powodując ogromne szkody w punkcie dotyku.

Trening

Plik:Siła woli, pękający wodny balonik.png

Rasengan wymaga niezwykle wyrafinowaną kontrolę czakry, coś, co niewielu ninja naturalnie posiadają. Z tego powodu Rasengan jest trudny do opanowania. Aby pomóc innym zdobyć niezbędną kontrolę czakry, ucząc się używać Rasengana na podzielone trzy etapy:

  1. Rotacja - użytkownik dowiaduje się obracać swoją czakrę w kilku kierunkach naraz. Aby w tym względzie, użytkownik może otrzymać balon wody tak, że można je oznaczyć ich postępu przez wzburzone wody; Ten krok jest kompletny raz użytkowników jest w stanie rozerwać balon z ich czakry. Ważne jest, aby użytkownik mógł wiedzieć, w jakim kierunku ich organizm naturalnie snuje swoją chakrę do tego kroku.
  1. Moc - użytkownik musi zwiększyć objętość i gęstość czakr wypisywane. Aby pomóc w tym względzie, użytkownicy mogą otrzymać piłkę gumową: nie ma wody do środka, by pomóc im wybuchnąć zewnątrz i powłoka gumowa jest grubszy niż balonu.
  1. Ograniczenie - użytkownik musi łączyć dwa pierwsze etapy w wydzielonym zakresie. Aby pomóc w tym względzie, użytkownicy mogą otrzymać balon, aby pomóc im wyobrazić sobie zamierzonego kształtu; jeśli balon jest zdejmowana lub w inny sposób porusza, opanowanie nie zostało jeszcze osiągnięte.

Zakończenie etapu końcowego jest znacznie najtrudniejsze. Z tego powodu, Naruto i Konohamaru Sarutobi zarówno używają cieniste klony, aby pomóc im tworząc Rasengana, ręce klonu jest używany do tworzenia powłoki. Daje to każda z nich skrót do korzystania z Rasengana bez spędzania czasu, aby w pełni opanować swoje czakry. Oba mają w końcu nauczyć się używać Rasengana bez klonów Naruto w czwartym Shinobi wojny światowej; Konohamaru w pewnym momencie przed Boruto.

Poprawa

Ōdama Rasengan.png

Naruto używając Ōdama Rasengan.

There are two broad methods by which the standard Rasengan's offensive potential can be increased: making the Rasengan itself bigger, as with the Big Ball Rasengan; using more than one Rasengan at a time, as with Spiralling Serial Spheres.

Minato created the Rasengan with the intention of of combining it with his own nature, a task that proved too difficult for him to complete prior to his death. Kakashi Hatake also failed to combine the Rasengan with his own lightning-nature, causing him to invent the Chidori instead. Naruto initially struggles to combine the Rasengan with his wind-nature, which he describes as needing to look left and right at the same time. He is eventually able to overcome this obstacle by using a shadow clone to provide the nature transformation while he and another shadow clone form the Rasengan, thereby creating the Wind Release: Rasengan. By further shaping the Wind Release: Rasengan, Naruto creates the Wind Release: Rasenshuriken. In Boruto: Naruto the Movie, Boruto Uzumaki unknowingly adds his wind-nature to his Rasengan, allowing him to throw it at targets.

Wpływ Senjutsu

Rasengan..png

Minato używa Senjutsu: Rasengan.

When in Sage Mode, the user can use a senjutsu-enhanced version known as Sage Technique: Rasengan (仙術・螺旋丸, Senjutsu: Rasengan, English TV: Sage Art: Rasengan, Literally meaning: Sage Technique: Spiraling Sphere). It is fundamentally the same as the normal version, except stronger. While in Sage Mode, users have an easier time forming larger Rasengan, such as the Ultra-Big Ball Rasengan. For Naruto, it is while using Sage Mode that he is first able to throw the Wind Release: Rasenshuriken, which he was previously unable to do because it would sporadically lose its shape.

Wpływ Dziewięcioogoniastego

Naruto używa jednoogoniastej formy Wersji 1.png

Naruto w jednoogoniastej formie przygotowuje Rasengana.

Naruto, as a jinchūriki, can use the Nine-Tails' chakra to assist in using the Rasengan. While using a version 1 cloak in Part I, he makes a Rasengan without the aid of a shadow clone, using the cloak itself to contain it. Due to the Nine-Tails' influence, this Rasengan is darker in colour and much stronger. Different video games have called it "Demon Fox Rasengan" (妖狐螺旋丸, Yōko Rasengan, Literally meaning: Demon Fox Spiralling Sphere), "Vermilion Rasengan" (朱い螺旋丸, Shui Rasengan, Literally meaning: Vermilion Spiralling Sphere), and "Nine-Tails Rasengan" (九尾螺旋丸, Kyūbi Rasengan, Literally meaning: Nine-Tails Spiralling Sphere). After learning to use the Nine-Tails Chakra Mode in Part II, Naruto uses chakra arms in place of a shadow clone to help him create the Rasengan. Because he can manifest multiple chakra arms at once, this in turn means he can use multiple Rasengan simultaneously, such as for the Spiralling Strife Spheres. The Nine-Tails is uncooperative when Naruto first starts using the Nine-Tails Chakra Mode, preventing him from using the Tailed Beast Ball. He tries to create an alternative in the Tailed Beast Rasengan, but he's unable to do so. The Nine-Tails does eventually agree to work with him, allowing him to use Tailed Beast Ball and thus making the Tailed Beast Rasengan unnecessary. Naruto is later given access to the other tailed beasts' chakra, whose natures he can apply to the Rasengan and it variants, as seen with the Sage Art: Magnet Release Rasengan.

Ciekawostki

Naruto tworzy jedną ręką Rasengana.png

Kolor Rasengan w Naruto: Colour Edition.

  • Kolorystyka Masashi Kishimoto w standardowego Rasengana zmienia się w ciągu jego rysunków. Na okładce 52 tomu, jest żółty, a na okładkach 67 tomu i trzeciej książki artystycznej, to niebieski.
    • Promocyjne i inne materiały uzupełniające są jeszcze bardziej zróżnicowane, pokazując Rasengana i jego warianty być czerwony, pomarańczowy lub biały, bez oczywistego wzoru.
  • Minato próbował połączyć uwolnienie ognia, wiatru lub błyskawicy do swojego Rasengana, ale to zadanie okazało się zbyt trudne do wykonania przed swoją przedwczesną śmiercią. Jednakże Naruto i Konohamaru udało się tylko z uwolnieniem wiatru, Kakashi nie zdołał z uwolnieniem błyskawicy. Zarówno w Naruto: Ultimate Ninja 3 i kolekcji karcianych gier Naruto, Jiraiya może wyrzucić swojego Rasengana, tworząc Katon: Gōen Rasengan.
  • W odcinku 194 Naruto, Naruto zdołał rzucić Rasengana.
  • Katasuke użył tej techniki przez Kote.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki