FANDOM

Rasengan
Rasengann
Nazwy
Japoński 螺旋丸
Rōmaji Rasengan
Angielski Spiralling Sphere
Polski Wirująca Sfera
Debiut
Manga Tom 17, Rozdział 150
Anime Odcinek 86
Film Starcie ninja w Krainie Śniegu
Gra Naruto: Ultimate Ninja 2
OVA Nareszcie jakieś starcie! Jōnini kontra Genini! Rozpoczyna się wielki turniej w Wiosce Liścia!
Występuje w Manga, anime, gra, film i OVA
Informacje
Klasyfikacja Ninjutsu
Klasa Ofensywna
Ranga A
Zasięg Krótki
Pochodzenie Jutsu
Akai Senkō

Attō: Rasengan
Bijū Rendan
Bijū Rasengan
Chōōdama Rasengan
Dai Hāremu no Jutsu
Dai Rasenringu
Dokonjō Rasengan
Fūton: Rasengan
Fūton: Rasenshuriken
Fūton: Ryūjin Rasengan
Futari no Kirifuda
Gelel Rasengan
Gufū Suika no Jutsu
Jūhō Rasen Sōshiken
Katon: Gōen Rasengan
Kiiroi Senkō
Kyōgeki: Rasengan
Mikazuki Rasengan
Nanairo no Rasengan
Naruto to Shion no Chō Chakura Rasengan
Ōdama Rasengan
Ōdama Rasenrengan
Ōdama Rasen Tairengan
Renkan Rasengan
Rasengan: Amearare
Rasenkyūgan
Rasen Chō Tarengan
Rasen Gōkagan
Rasengan: Rakkasan
Rasenrangan
Rasenringu
Roketto Rasengan
Sajinmau Rasengan
Sanbi Rasengan
Shinku Rasen
Shin Rasengan
Shitei: Rasengan
Senpō: Chōōdama Rasen Tarengan
Senpō: Jiton Rasengan
Senpō: Yōton Rasenshuriken
Sōjin Rasengan
Tatsumaki Rasengan
Tōgeki: Rasengan Tokkō Rasengan
Wakusei Rasengan
Yōko Rasengan

Pokrewne Jutsu
Amenomihashira

Bijūdama

Użytkownicy
Boruto Uzumaki

Jiraiya
Kakashi Hatake
Koji Kashin
Katasuke Tōno
Konohamaru Sarutobi
Minato Namikaze
Naruto Uzumaki
Tańczący Wicher

Rasengan jest wirującą kulą z czakry, trzymana w dłoni użytkownika.

Przegląd

Rasengan został stworzony przez Minato Namikaze, który opiera się na Bijūdamę. Spędził trzy lata na stworzenie Rasengana, który posiada najwyższą formę transformacji natury. Podobnie jak wiele jutsu Minato, Rasengan nie wymaga ręcznych pieczęci. Dodatkowo po stworzeniu nie potrzebuje dodatkowej czakry do podtrzymania, co oznacza, że nie ma określonego limitu użycia Rasengana. Chociaż kształt Rasengana jest spójna od użytkownika do użytkownika, jego rozmiar waha się miedzy niewiele większym od dłoni użytkownika do przeciętnej wielkości domu. Wraz z nabywanym doświadczeniem Rasengan rośnie.

Jiraiya opisał Rasengana jako jutsu silniejsze niż Chidori, również Sasuke Uchiha ocenił, że Rasengan zadaje o wiele większe szkody. Z zetknięciem Rasengan miażdży swój cel, napędza wzdłuż trajektorii - albo z dala od użytkownika lub do ziemi pod nimi - oraz w niektórych seriach punktowych, powodując ogromne szkody w punkcie dotyku.

Trening

Siła woli, pękający wodny balonik

Trening Naruto polegający na pęknięciu balonu z wodą.

Rasengan wymaga niezwykle wyrafinowaną kontrolę czakry, coś, co niewielu ninja naturalnie posiadają. Z tego powodu Rasengan jest trudny do opanowania. Aby pomóc innym zdobyć niezbędną kontrolę czakry, ucząc się używać Rasengana na podzielone trzy etapy:

  1. Rotacja - użytkownik dowiaduje się obracać swoją czakrę w kilku kierunkach naraz. Aby w tym względzie, użytkownik może otrzymać balon wody tak, że można je oznaczyć ich postępu przez wzburzone wody; Ten krok jest kompletny raz użytkowników jest w stanie rozerwać balon z ich czakry. Ważne jest, aby użytkownik mógł wiedzieć, w jakim kierunku ich organizm naturalnie snuje swoją chakrę do tego kroku.
  1. Moc - użytkownik musi zwiększyć objętość i gęstość czakr wypisywane. Aby pomóc w tym względzie, użytkownicy mogą otrzymać piłkę gumową: nie ma wody do środka, by pomóc im wybuchnąć zewnątrz i powłoka gumowa jest grubszy niż balonu.
  1. Ograniczenie - użytkownik musi łączyć dwa pierwsze etapy w wydzielonym zakresie. Aby pomóc w tym względzie, użytkownicy mogą otrzymać balon, aby pomóc im wyobrazić sobie zamierzonego kształtu; jeśli balon jest zdejmowana lub w inny sposób porusza, opanowanie nie zostało jeszcze osiągnięte.

Zakończenie etapu końcowego jest znacznie najtrudniejsze. Z tego powodu, Naruto i Konohamaru Sarutobi zarówno używają cieniste klony, aby pomóc im tworząc Rasengana, ręce klonu jest używany do tworzenia powłoki. Daje to każda z nich skrót do korzystania z Rasengana bez spędzania czasu, aby w pełni opanować swoje czakry. Oba mają w końcu nauczyć się używać Rasengana bez klonów Naruto w czwartym Shinobi wojny światowej; Konohamaru w pewnym momencie przed Boruto.

Poprawa

Ōdama Rasengan

Naruto używając Ōdama Rasengan.

Istnieją dwie szerokie metody, dzięki którym można zwiększyć standardowy potencjał ofensywny Rasengana: zwiększyć Rasengana (jak w przypadku Ōdama Rasengan) lub przy użyciu więcej niż jednego Rasengana w czasie (podobnie jak w Rasenrengan).

Minato stworzył Rasengana z zamiarem połączenia go ze swoją naturą, co zadaniem, które okazało się dla niego trudne do wykonania przed śmiercią. Kakashiemu Hatake również nie udało się połączyć Rasengana ze swoją naturą, powodując, że wymyślił Chidori. Naruto początkowo zmagał się połączyć Rasengana ze swoją naturą wiatru, którą opisuje jako potrzebę patrzenia w lewo i prawo w tym samym czasie. W końcu potrafi pokonać tę przeszkodę, używając klonu cienia, aby zapewnić przemianę natury, podczas gdy on i inny klon cienia tworzą Rasengan, tworząc w ten sposób Fūton: Rasengan. Poprzez dalsze kształtowanie Fūton: Rasengan, Naruto tworzy Fūton: Rasenshuriken. Boruto Uzumaki nieświadomie dodaje swemu charakterowi wiatru Rasengan, pozwalając mu rzucać na cele.

Wpływ Senjutsu

Naruto używa Technika Mędrca Rasengan

Naruto używa Technika Mędrca: Rasengan.

Gdy w trybie mędrca użytkownik może używać wersji udoskonalonej przez senjutsu, znanej jako Sztuka Mędrca: Rasengan (仙術 螺旋 丸, Senjutsu: Rasengan, Sztuka Mędrca: Rasengan, dosłownie znaczący: Technika Mędrca: Wirująca Sfera). Jest zasadniczo taki sam jak wersja normalna, z wyjątkiem silniejszego. Podczas gdy w trybie Sage użytkownicy mają łatwiejszy czas tworzenia większego Rasengana, takiego jak Ultra-Big Ball Rasengan. Dla Naruto, podczas korzystania z trybu Sage jest on w stanie wyrzucić Wind Release: Rasenshuriken, którego wcześniej nie mógł zrobić, ponieważ sporadycznie straci swój kształt.

Wpływ Dziewięcioogoniastego

Naruto używa jednoogoniastej formy Wersji 1

Naruto w jednoogoniastej formie przygotowuje Rasengana.

Naruto, jako jinchūriki, może wykorzystać czakrę Dziewięcioogoniastego, aby pomóc w użyciu Rasengana. Używając płaszczyzny wersji 1 w części I, robi Rasengana bez klonu cienia, używając samego płaszcza do jego przechowywania. Ze względu na wpływ Dziewięcioogoniastego, ten Rasengan jest ciemniejszy w kolorze i znacznie silniejszy. Różne gry wideo nazwały Demoniczny Lis Rasengan" (妖狐 螺旋 丸, Yōko Rasengan, dosłownie znaczące: Demoniczna Wirująca Sfera), "Vermilion Rasengan" (朱 い 螺旋 丸, Shui Rasengan, dosłownie znaczenie: Vermilion Spiraling Sphere), " Dziewięcioogoniasty Rasengan "(九尾 螺旋 丸, Kyūbi Rasengan, dosłownie znaczący: dziewięć-ogonów Spiraling Sphere) i" Crimson Rasengan "(紅蓮 螺旋 丸, Guren Rasengan, dosłownie znaczenie: Szkarłatna Sfera Spiralizacyjna). Po wykorzystaniu trybu czarnorynkowego w części drugiej, Naruto używa ramion czakry w miejsce klonu cienia, aby pomóc mu stworzyć Rasengan. Ponieważ może manifestować wiele ramion czakry naraz, oznacza to, że może używać jednocześnie Rasengana, takiego jak Spiraling Strife Spheres.

Dziewięcioogoniasty jest niespójny, gdy Naruto najpierw zaczyna używać trybu Czakry Dziewięcioogniastego, uniemożliwiając mu użycie Bijūdama. Starał się stworzyć alternatywę w Bijū Rasengan, ale nie jest w stanie tego zrobić. Dziewięcioogoniasty w końcu zgadza się pracować z nim, pozwalając mu używać Bijūdama i tym samym niekoniecznie czyni Rasenganowi Bestii. Naruto otrzymuje później dostęp do czakry innej potężnej bestii, której natury może zastosować do Rasengana i jego wariantów, jak widać z Senpō: Jiton Rasengan.

Ciekawostki

Naruto tworzy jedną ręką Rasengana

Kolor Rasengan w Naruto: Colour Edition.

  • Kolorystyka Masashi Kishimoto w standardowego Rasengana zmienia się w ciągu jego rysunków. Na okładce 52 tomu, jest żółty, a na okładkach 67 tomu i trzeciej książki artystycznej, to niebieski.
    • Promocyjne i inne materiały uzupełniające są jeszcze bardziej zróżnicowane, pokazując Rasengana i jego warianty być czerwony, pomarańczowy lub biały, bez oczywistego wzoru.
  • Minato próbował połączyć uwolnienie ognia, wiatru lub błyskawicy do swojego Rasengana, ale to zadanie okazało się zbyt trudne do wykonania przed swoją przedwczesną śmiercią. Jednakże Naruto i Konohamaru udało się tylko z uwolnieniem wiatru, Kakashi nie zdołał z uwolnieniem błyskawicy. Zarówno w Naruto: Ultimate Ninja 3 i kolekcji karcianych gier Naruto, Jiraiya może wyrzucić swojego Rasengana, tworząc Katon: Gōen Rasengan.
  • W odcinku 194 Naruto, Naruto zdołał rzucić Rasengana.
  • Katasuke Tōno użył tej techniki przez Kote.
  • W Biegnij, Idate! Wyspa Nagi czeka!, Naruto Uzumaki użył pierwszego etapu treningu Rasengana i (grupę Kage Bunshin), aby stworzyć wir, który atakuje drużynę Oboro.