FANDOM

Pein Rikudō
  • Ścieżki Paina.
  • Ścieżki Obito.
Nazwy
Rōmaji Pein Rikudō
Debiut
Manga Rozdział 379
Anime Odcinek 132
Występuje w Manga, anime, film, gra i OVA
Informacje
Klasyfikacja Rinnegan.png Kekkei Genkai, Styl Walki, Dōjutsu, Ninjutsu
Klasa Ofensywna, Defensywna, Uzupełniająca
Zasięg Wszystkie
Jutsu Macierzyste Gedō
Pokrewne Jutsu
Rikudō no Jutsu
Użytkownicy
Nagato

Obito Uchiha

Pein Rikudō było to jutsu stosowane przez Nagato. Pozwalało to Nagato kontrolować sześć odrębnych ciał, jakby były jego własnymi. Każde z tych ciał to ożywione trupy. Wszystkie Sześć Ścieżek zostały ostatecznie zniszczone przez Naruto Uzumakiego podczas Inwazji Paina. Imię Pain jest określeniem wszystkich sześciu ścieżek.

Użycie

Nagato w celu użycia tej techniki używał dużą maszynę, która wysyłała sześć ścieżek w dane miejsce. Każda ścieżka Paina ma pręty, przez które jest im przesyłana chakra od Nagato. Tak jak mówił Inoichi Yamanaka, zdolność kontroli ciała i umysłu klanu Yamanaka jest znacznie mniejsza od tej, którą posiada Nagato.

Ścieżki Nagato

  • Tendō -pierwotnie ciało należało do Yahiko. Służy do kontaktowania się z innymi członkami Akatsuki. Ma zdolność kontrolowania pogody oraz przyciągania i odpychania materii. Inicjuje i nadzoruje technikę zapieczętowania chakry demona w Gedō Mazō.
  • Chikushōdō - umożliwia wykonywanie techniki przywołującej - Kuchiyose no Jutsu.
  • Gakidō - walka z nim ze stylem ninjutsu jest bezużyteczna, a także posiada moc odbierania chakry.
  • Ningendō - jest wyspecjalizowane w taijutsu. Umożliwia czytanie w myślach ludzi i wysysanie ich duszy.
  • Shuradō - umożliwia wystrzeliwanie rakiet z rąk i posiada działko w głowie. Ma trzy twarze, sześć rąk i ogon przypominający wielką piłę.
  • Jigokudō - umożliwia przywrócenie do życia każdego z ciał oraz korzysta z technik genjutsu.
  • Gedō - wykorzystywana przez Jigokudō, służyła jako przesłuchanie.

Ścieżki Tobiego

Tobi ze swoimi sześcioma ścieżek bólu.png

Tobi ze swoimi sześcioma ścieżek bólu.

Podczas Czwartej Wielkiej Wojny Shinobi, Tobi stworzył swoją wersję tej techniki z sześciu martwych jinchūrikich. Wszystkie ścieżki posiadają Rinnegan, a także Sharingan odwzorowując oczy Tobiego. Ciała posiadają odbiorniki czakry na piersiach.

Ciekawostki

  • Tylko dwie wśród ścieżek Paina zachowały naturalny kolor włosów, Tendō (za życia był rudy) i Shuradō (za życia był łysy).
  • Wszystkie ścieżki Paina (kiedy były żywe), miały związek z Jiraiyą podczas jego podróży.

Wpływy

Sześć ścieżek Paina oparte są na wierzeniach buddyjskich o reinkarnacji. Deva, Asura, Animal, Human, Naraka i Preta jest drogą lub światem, który stanowi jedną z dziedzin życia po śmierci. Człowiek miał się dostać do tego świata na który zasłużył, kiedy był żywy, podczas kiedy, dwie dolne drogi Naraka i Preta są piekielne, a dwie górne Deva i Asura są niebieskie. Wszystkie sześć ścieżek uznaje się za drogi cierpienia, ponieważ utrwalają cykl reinkarnacji. Jedyny sposób pozbycia się tego cyklu i wzniesienie się na wyższy stan istnienia to osiągnięcie oświecenia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki