FANDOM

Naruto używa jutsu Rasengan

Rasengan przykładem ninjutsu.

Ninjutsu (忍術; Literally meaning "Techniki Ninja") jest jedną z trzech głównych kategorii jutsu. Ninjutsu jest najbardziej mglistym z trzech najbardziej i może zostać opisany, co nie jest genjutsu lub taijutsu. Większość ninjutsu wymaga czakry i pieczęci, ale nie zawsze tak jest, ponieważ zwykłe użycie broni jest kwalifikowane jako ninjutsu. Ogromny zakres ninjutsu jest zilustrowany przez kilka podklasyfikacji: medyczne ninjutsu, ninjutsu reinkarnacji, czasoprzestrzenne ninjutsu, ninjutsu bariery, pieczętujące jutsu i przeklęta pieczęć.

Większość ninjutsu używa transformacji kształtu, transformacji natury, albo obu: transformacja natury polega na kontrolowaniu formy i ruchu ninjutsu, podczas gdy natura przekształca się w zmianę właściowości fizycznych ninjutsu. Ninjutsu, które wykorzystują przemianę natury, mają tendencję do podążania za konsekwencją nazewnictwa ich rodzaju, a następnie określoną nazwą Katon: Gōkakyū no Jutsu. Dzięki praktyce i doświadczeniu, niektóre ninjutsu mogą stać się drugą naturą ninja, pozwalając im do woli.

Przeszłość

Ninjutsu jest ludzkim stosowanym przez Mędrca Sześciu Ścieżek ninshū, który został stworzony przez jego syna, Indrę, zamiast używać czakr, aby osiągnąć zrozumienie i stworzyć pokój, jak zamierzał Mędrzec, ludzie używali swoją czakrę na wojnie. Z czasem shinobi wierzyli, że Hagoromo był twórcą ninjutsu, a nie jego najstarszy syn.

Ciekawostki

  • Jednoczesne użycie ninjutsu i taijutsu nazywa się "nintaijutsu".
  • Jōki Bōi jest sklasyfikowane jako "nieskończona eksplozja ninjutsu" (無限 爆破 忍術, mugen bakuha ninjutsu, dosłownie znacząca: technika ninja eksplozji nieskończonej).
  • Czwarty Databook opisuje sztukę Senpō: Chō Bijū Rasenshuriken jako "najbardziej cudowne ninjutsu wszechczasów".

Lista technik Ninjutsu