FANDOM

Naruto Uzumaki

Naruto

Naruto.

Naruto,

Naruto Uzumaki

うずまきナルト, Uzumaki Naruto

Popisujący się, Nieprzewidywalny Numer Jeden, Hałaśliwy Ninja (目立ちたがり屋で意外性No.1のドタバタ忍者, Medachitagariya de Igaisei Nanbā Wan no Dotabata Ninja)
Dziecko z Przepowiedni (予言の子, Yogen no Ko)
Zbawca tego Świata (この世の救世主, Kono Yo no Kyūseishu)
Pomarańczowy Hokage Konohy (木ノ葉のオレンジ火影, Konoha no Orenji Hokage)
Bohater Ukrytego Liścia (木ノ葉隠れの英雄, Konohagakure no Eiyū)
Siódmy Hokage (七代目火影, Nanadaime Hokage)

Debiut
Manga Tom 1, Rozdział 1
Anime Odcinek 1
Film Starcie ninja w Krainie Śniegu
Gra Naruto: Clash of Ninja
OVA Poszukiwanie czterolistnej koniczynki
Występuje w Manga, anime, film, gra, powieść i OVA
Głosy
Japoński Junko Takeuchi
Ema Kogure
Angielski Maile Flanagan
Stephanie Sheh
Cindy Robinson
Status Profesjonalny
Data Urodzin 10 Październik
Płeć Mężczyzna Mężczyzna
Wiek Część I: 12-13

Część II: 15-16

Wzrost Część I: 145,3 cm - 147,5 cm

Część II: 166 cm

Waga Część I: 40,1 kg - 40,6 kg

Część II: 50,9 kg

Grupa Krwi B
Klasyfikacja Jinchūriki

Mędrzec
Sensor

Zawód Nauczyciel/wykładowca w Akademii

Głowa klanu Uzumaki
Hokage

Kekkei Genkai Jiton Uwolnienie Magnesu

Futton Uwolnienie Wrzątku
Yōton. Uwolnienie Lawy

Bijū Kurama, Son Gokū, Shukaku, Saiken, Chōmei, Kokuō, Gyūki, Matatabi, Isobu (Formy)
Przynależność Konohagakure Konohagakure

Zjednoczone Siły Shinobi Zjednoczone Siły Shinobi
Góra Myōboku Góra Myōboku

Drużyna Drużyna Eskortująca Handlarzy

Drużyna 7
Drużyna Ochraniająca Gwiazdę
Drużyna Odzyskująca Sasuke
Drużyna Poszukująca Orochimaru
Drużyna Poszukująca Bikōchū
Drużyna Przechwycenia Kaima
Drużyna Ratująca Hanabi
Drużyna Ratująca Kazekage
11 Konohy
Pierwsza Drużyna
Skład Ośmiu Osób

Klan Klan Uzumaki Klan Uzumaki
Ranga Ninja Część I: Genin

Część II: Kage

Rodzina
Minato Namikaze (Ojciec)

Kushina Uzumaki (Matka)
Jiraiya (Ojciec chrzestny)
Boruto Uzumaki (Syn)
Himawari Uzumaki (Córka)
Hinata Hyūga (Żona)

Czakra Natury
Raiton Uwolnienie Błyskawicy

Yōton. Uwolnienie Lawy
Jiton Uwolnienie Magnesu
Katon Uwolnienie Ognia
Fūton Uwolnienie Wiatru
Futton Uwolnienie Wrzątku
Doton Uwolnienie Ziemi
Yōton Uwolnienie Yang
Inton Uwolnienie Yin
Onmyōton Uwolnienie Yin-Yang

Jutsu
Attō: Rasengan

Bijūdama
Bijū Rasengan
Bijū Senkōdan
Bijūdama Rasenshuriken
Bunshin Hiya
Bunshin Kaiten Kakato Otoshi
Bunshin Taiatari
Chōōdama Rasengan
Chō Mini Bijūdama
Delikatny Krok Bliźniaczych Lwich Pięści
Doton: Doryūheki
Erubō
Futari no Kirifuda
Fūton: Chōōdama Rasenshuriken
Fūton: Gamayu Endan
Fūton: Renkūdan
Fūton: Rasengan
Fūton: Rasenshuriken
Gōken
Gudōdama
Hāremu no Jutsu
Jūho Bijū Sōshiken
Kage Bunshin no Jutsu
Kage Shibari Rendan
Kaifūjutsu: Shuriken
Katon: Gōkakyū no Jutsu
Kawazu Kumite
Kawazu Tataki
Konbi Henge
Konoha Gōriki Senpū
Konoha Reppū
Konoha Senpū
Kurama Wangeki
Kyūbi Chakura Mōdo
Kyūbi Rasengan
Kuchiyose no Jutsu (Ropuchy)
Kuchiyose: Yatai Kuzushi no Jutsu
Mini-Rasenshuriken
Nanairo no Rasengan
Naruto to Shion no Chō Chakura Rasengan
Nowa Technika Seksapilu
Oiroke Gyaku Hāremu no Jutsu
Oiroke no Jutsu
Oyako Rasengan
Ōdama Rasengan
Ōdama Rasengan: Shōgeki
Ōdama Rasen Tairengan
Rasen Chō Tarengan
Rasenkyūgan
Rasengan: Amearare
Rasengan: Kyūkōka
Rasengan
Rasenrangan
Renkan Rasengan
Rikudō: Chōōdama Rasenshuriken
Rikudō: Shinra Tenkyō
Rikudō Senjutsu
Rikudō Sennin Mōdo
Rinpun
Saisei Nōryoku
Sennin Mōdo
Senpō: Chō Bijū Rasenshuriken
Senpō: Chōōdama Rasen Tarengan
Senpō: Yōton Rasenshuriken
Shabondama no Ninjutsu
Shakuton: Kōrin Shippū Shikkoku no Ya Zeroshiki
Shippū Jinrai — Isō no Hitotachi
Shuriken Kage Bunshin no Jutsu
Taikyoku Rasengan
Tajū Kage Bunshin no Jutsu
Tatsumaki Rasengan
Wakusei Rasengan
Wyczuwanie Negatywnych Emocji

Narzędzia
Drut

Fūin no Sho
Mechaniczny Ukryty Kunai

Naruto Uzumaki (うずまきナルト, Uzumaki Naruto) jest shinobim z Konohagakure. Aktualną reinkarnacją Asury Ōtsutsuki, tytułowy bohater i główny protagonista serii Naruto. W dniu swych narodzin został jinchūrikim Dziewięcioogoniastego, co spowodowało, że był unikany przez większość mieszkańców. Po zostaniu geninem, został przydzielony do drużyny 7. Naruto ciężko pracował, aby zdobyć szacunek i uznanie w wiosce, a także spełnić marzenie o zostaniu Hokage. W trakcie rozwoju, chłopiec stał się bohaterem wioski (木ノ葉隠れの英雄, Konohagakure no Eiyū), jak i shinobim na całym świecie. Innym celem było uratowanie swojego kolegi - Sasuke Uchiha, który uległ klątwie nienawiści. Pragnął także osiągnąć pokój na świecie, jak tego pragnął jego mistrz - Jiraiya oraz Nagato. Po zakończeniu Czwartej Wojny Shinobi, bohater osiągnął wszystkie swoje cele, a po rezygnacji Kakashiego Hatake został mianowany na Siódmego Hokage (七代目火影, Nanadaime Hokage) oraz poślubił Hinatę Hyūga. Ma dwójkę dzieci - Boruto Uzumaki i Himawari Uzumaki.

Osobowość

Wygląd

Według Jiraiyi, Naruto bardzo przypomina ojca: ma blond, kolczaste włosy i niebieskie oczy, a jednocześnie dziedziczy kształt oczu i twarzy matki. Jego charakterystyczną cechą są trzy kreski na jego policzkach. Podczas czwartej wojny shinobi, Dan Katō początkowo pomylił Naruto z Nawakiem ze względu na ich silne podobieństwo. Naruto był raczej niski jak na swój wiek podczas pierwszej części, chociaż w drugiej części wyrósł wyżej od Sakury. Naruto nosił na czole zielone gogle, ale odrzucił je, stając się geninem.

W pierwszej części Naruto nosił pomarańczową i niebieską kurkę z białym kołnierzem, białym wirowanym pompnem po lewej stronie i czerwonym symbolem Uzumaki na plecach. Miał na sobie pomarańczowe spodnie z kaburą na shurikeny na prawym kolanie, niebieskie sandały i niebieski ochraniacz na czoło, nadane mu przez Irukę po ukończeniu Akademii. W drugiej części Naruto nosi bardziej dopasowany do stroju strój po wyeksploatowaniu swojej oryginalnej podczas treningu z Jiraiyą z koszulką lub siatką pod spodem. Zachowując wiry i pomarańczowe spodnie, niebieskie części jego stroju zmieniają się na czarne: jego ochraniacz na czoło (który jest teraz dłuższy), sandały i pomarańczowa kurtka, czarny kolor, który miał większą widoczność niż niebieski początkowo. Podczas walki z Painem Naruto na krótko założył czerwony płaszcz z krótkim rękawem, z czarnym wzorem płomienia wokół rąbka i niósł duży zwój na plecach.

Naruto traci prawą rękę po czwartej wojnie shinobi, choć później zostaje zastąpiony całkowicie manewrową protezą wykonaną z komórek Hashiramy Senju, owiniętą całkowicie w bandaże. W Ostatni, Naruto znów urósł, skrócił włosy i nosił czarne elastyczny ochraniacz na czoło. Na spodniach i sandałach nosi czarną mundurową kurtkę z pomarańczowym suwakiem i guzikami w talii i rękawach, które czasami można złożyć. Ma czerwoną opaskę z herbem Uzumaki na lewym ramieniu. Po tym jak staje się Hokage, Naruto przywdziewa szatę podobną do jego ojca: biała peleryna, która ma czerwony wzór płomienia wokół rąbka, jest trzymana razem przez czerwoną linę i ma kanji dla "Siódmego Hokage" (七 代 目 火影, Nanadaime Hokage ) napisane pionowo z tyłu. Pod spodem nosi pomarańczową bluzę z czarnymi paskami (rewers w wersji manga Boruto: Następna Generacja Naruto), czarne spodnie i sandały. Czasami nosi tradycyjne nakrycie głowy Hokage, ale przestał nosić ochraniacz na czoło.

Umiejętności

Czakra i Fizyczna Sprawność

Naruto ma dużą liczbę czakr, która jest szacowana co najmniej cztery razy więcej niż Kakashi. Podobnie jak tak jak jego matki, czakra Naruto jest "wyjątkowa", dzięki czemu może stać się Jinchuriki Kurama. Karin określiła jakość swojej czakry jako "jasną i ciepłą". Na początku swojej kariery miał bardzo słabą kontrolę nad czakrami, powodując utratę czakry, ale jej ale jej naturalna rezerwa zrekompensowała tę porażkę. Nawet gdy Orochimaru użył pieczęci Pięciu Elementów na Naruto, dalej zakłócając jego już słabą kontrolę czakry, miał niewielki lub żaden nie zauważalny wpływ na rezerwy czakr Naruto, najwyraźniej wpływając tylko na jego zdolność do uzyskania dostępu do mocy Kuramy, Kiedy ten problem został rozwiązany, nauczył się mieć większą kontrolę nad swoją czakrą, pozwalając mu niepotrzebnie marnować czakrę.

Modyfikacje Ciała

Po utracie prawej ręki podczas jego ostatniej walki z Sasuke, Tsunade stworzyła dla niego protezę wykorzystując komórki Hashimary Senju. Chociaż Naruto nie wykazał żadnych specjalnych zdolności ze swoją protezą, jak Uwolnienie Drewna lub trzymający się bez pożywienia, ramię jeszcze bardziej zwiększyło możliwości uzdrawiania wytrzymałości. Jednak podobnie jak Madara i Obito, którzy używają tej protezy, może ją łatwo usunąć i zastąpić. Po porażce Momoshiki, Naruto czerpał inspirację ze swojej techniki absorpcji czakr i zlecił Katasuke Tōno oraz Drużynowi Drużynie Broni Ninja opracowanie dla niego nowej prototypowej protezy mechanicznej. Ta sztuczna kończyna posiada zdolność zarówno absorbowania, jak i neutralizowania technik przeciwnika, ale i tak muszą jeszcze odtworzyć zdolność Momoshiki do rozładowania ich jako kontrataku.

Transformacja Jinchūriki

Ninjutsu

Kage Bunshin no Jutsu

Rasengan

Transformacja Natury

Senjutsu

Rikudō Sennin Mōdo

Inteligencja

Biografia

Przeszłość

Naruto urodził się w nocy z 10 października na Minato Namikaze (Czwarty Hokage) i Kushina Uzumaki (drugie jinchūriki z Dziewięcioogoniastego). Został nazwany na cześć bohatera pierwszej książki Jiraiyi, która uczyniła Sannina swoim ojcem chrzestnym. Trzeci Hokage poczynił specjalne przygotowania dla Minato, aby zachować pieczęć Kushiny zawierającą Dziewięcioogoniastego, gdy urodziła Naruto w odległym miejscu, eskortowanym przez położne i Anbu. Zamaskowany mężczyzna, Tobi, wyśledził ich lokalizację, jednak zabił położne i Anbu i schwytał Naruto, zmuszając Minato, by szybko go uratował i teleportował do bezpiecznego domu.

Gdy Minato zniknął, Tobi schwytał Kushinę i uwolnił ją od Dziewięcioogoniastego, używając jej do zniszczenia Konohy. Minato uratował Kushinę i pozostawił Naruto pod jej opieką, zanim udał się w obronę wioski, ostatecznie pokonując Tobiego i uwalniając Dziewięcioogoniastego od kontroli Tobiego. Wracając do miejsca Naruto i Kushiny, Minato zdał sobie sprawę, że jedynym sposobem na powstrzymanie Dziewięcioogoniastego jest zamknięcie go w Naruto, wierząc, że jego syn będzie potrzebował mocy lisa, by pokonać Tobiego po powrocie. Ponieważ czakra Dziewięcioogoniastego była zbyt ogromna, by mogła zapieczętować się w niemowlaku, Minato poświęcił swoją duszę, by podzielić czakrę lisa na pół, zamykając półkę Yin w sobie i pół Yang w Naruto. Po powiedzieniu Naruto, jak bardzo go kochają, Minato i Kushina poddali się ranom, chroniąc ich syna przed Dziewięcioogoniastego i odeszli.

Osierocony, Naruto dorastał nie wiedząc, kim są jego rodzice, otrzymując jedynie nazwisko matki, ponieważ Hiruzen chciał chronić Naruto przed wrogami ojca. Śmierć Minato, by Naruto uznać za bohatera, została uhonorowana przez bardzo nielicznych, którzy mogli odłożyć na bok ból i straty spowodowane przez katastrofę, podczas gdy większość Konohy, nie mając żadnej wiedzy o okolicznościach związanych z jego narodzinami, otwarcie sprzeciwiła się i była urażona Naruto, by pomieścić bestię, która zniszczyła wioskę i pochłonęła wiele istnień; niektórzy nawet postrzegali Naruto jako samego Dziewięcioogoniastego. Wkrótce Trzeci Hokage zabronił nikomu wspominać o Dziewięcioogoniastym, mając nadzieję, że młodsze pokolenie nie będzie ślepo nienawidziło Naruto tak jak ich rodzice. Jednak rówieśnicy Naruto emulowali nienawiść swoich rodziców do niego, mimo że nie wiedzieli dlaczego. Ta społeczna izolacja spowodowała, że Naruto pragnął potwierdzenia, które zyskałby, wyciągając figle.

W dniu zapisania się do Akademii Ninja Naruto spotkał się po raz pierwszy z Hinatą Hyūgą, która została złapana przez trzech łobuzów. Mimo że jej nie znał, Naruto natychmiast podszedł do jej obrony, ale był mniejszy i stracił przytomność, a łobuziaki uszkodziły jego czerwony szalik. Kiedy Naruto obudził się, Hinata podziękowała mu za pomoc i zwróciła mu szalik, ale pozwolił jej to zatrzymać. Nie wiedział, że rosnące uczucia dziewczyny zaczęły się od tego momentu.

W Akademii Naruto został uczniem Iruki Umino, który działał jako zastępczy starszy brat, aby utrzymać go w szyku i pomóc mu pracować ciężej. Naruto spotkał również swojego kolegę z klasy Sasuke Uchiha i próbował się z nim zaprzyjaźnić, ponieważ był sam. Zazdrosny o umiejętności i popularność Sasuke rozwinął jednostronną rywalizację w swoim dążeniu do udowodnienia, że jest równie dobry, jeśli nie lepszy, niż Sasuke, żałując, że pewnego dnia Sasuke nie zaakceptuje go jako równego sobie. Naruto również zbliżył się do właściciela Ramen Ichiraku, Teuchi i jego córki Ayame, którzy zostali powitani jako ich ulubiony klient.

Prolog — Kraj Fal

Egzamin na Chūnina

Inwazja na Konohę

Poszukiwania Tsunade

Misja Eskortowania Handlarzy

Misja Odzyskania Sasuke

Oryginalne Anime

Mistrz i Uczeń: Trening

Naruto Wstecz: Ścieżki Przyjaciół

Misja Ratowania Kazekage

Misja Rekonesansu Mostu Tenchi

Dwunastu Strażników Ninja

Misja Stłumienia Akatsuki

Sanbi

Misja Ścigania Itachiego

Opowieść o Odważnym Jiraiyi

Nieuchronna Bitwa Między Braćmi

Uwolnienie Sześcioogoniastego

Inwazja Paina

Wątek Przeszłości: Historia Konohy

Szczyt Pięciu Kage

Moc

Rajskie Życie na Łodzi

Czwarta Wojna Shinobi: Odliczanie

Czwarta Wojna Shinobi: Konfrontacja

Czwarta Wojna Shinobi: Kulminacja

Narodziny Jinchūriki Dziesięcioogoniastego

Atak Kaguyi Ōtsutsuki

Tajemna historia Kakashiego: Piorun na lodowym niebie

Tajemna historia Shikamaru: Chmury w mrocznej ciszy

Ostatni

Tajemna historia Sakury: Miłość niesiona wiosennym wiatrem

Tajemna historia Konohy: Wspaniały dzień na ślub

Sasuke Shinden: Księga Wschodu Słońca

Wejście do Akademii

Siódmy Hokage i Księżyc Szkarłatnego Kwiatu

Szkolna Wycieczka

Ukończenie Szkoły

Misja Geninów

Gang Byakuya

Przeciwko Momoshiki

Chōchō

Mitsuki

Ao

Jakiś czas później Naruto dołącza do swojego syna w treningu sparingowym w sali treningowej, aby przetestować nowy wynalazek Katasuke, który był dopasowany do jego ramienia. W trakcie meczu Naruto broni się przed Boruto i wykorzystuje wynalazek do wchłonięcia technik jego syna, zanim pokona go pojedynczym kopnięciem. Później w biurze Hokage Naruto informuje Boruto o technologii, której używał przeciwko niemu, co rozzłościło Boruto. Zanim Naruto zdążył się wytłumaczyć, przybył Sasuke i przerwał ich rozmowę, uspokajając Boruto, wskazując na ich potrzebę wraz z nadchodzącym niebezpieczeństwem wrogów, takich jak klan Ōtsutsuki.

Naruto przyznał się również do poznania znaku Boruto na jego prawej dłoni, co było kolejnym powodem, dla którego Naruto zaakceptował rozwój tej zaawansowanej broni. Podczas gdy Boruto wciąż nalegał, by polegali wyłącznie na ninjutsu, tak jak w egzaminach Chūnina, Naruto zauważył, że egzaminy na Chūnina miały przetestować swój rozwój jako ninja, gdzie teraz są w walce o przetrwanie. Następnie Katasuke przybył, aby odzyskać swój prototyp, do którego Naruto przypisał drużynie Konohamaru misję rangi C, aby eskortować głównego naukowca z powrotem do laboratorium w Mieście Ryūben. Podczas gdy Boruto wpadł w złość, Naruto poprosił swoich geninowych kolegów z drużyny, aby się nim opiekowali, jeśli coś się stanie z jego znakiem.

Później, po tym jak Sasuke zakończył przesłuchanie Shojoji i Konohamaru, którzy nie zgłosili się z jego misji, Naruto skontaktował się z Drużyną Boruto w laboratorium Drużyna Naukowców Narzędzi Ninja, które znajdowało się najbliżej ostatniej lokalizacji Konohamaru. Poinstruował ich, aby przeszukali teren, ale uważali i nie lekkomyślnie angażują żadnych wrogów. Podczas gdy Shikamaru przypominał mu, że Drużyna Konohamaru była bardzo zdolna jak na swój wiek, Naruto nalegał, by był bardziej zaniepokojony możliwością wejścia do organizacji Kara, ponieważ misją Konohamaru było zbadanie tajemniczego statku powietrznego.

W Innych Mediach

Filmy

Starcie ninja w Krainie Śniegu

Legenda kamienia Gelel

Panika zwierząt na wyspie Mikazuki

Film

Więzi

Wola Ognia nadal płonie

Zaginiona Wieża

Więzienie Krwi

Droga do ninja

Gry

Szablon:Grywalny w

Tworzenie i Koncepcja

Ciekawostki

  • Wzory spiralne są powtarzającym się tematem w Naruto, szczególnie w odniesieniu do postaci samego Naruto Uzumakiego. Nazwa "Naruto" jest skrótem od "narutomaki" (な る と 巻 き), rodzaj kamaboko z różowym spiralnym wzorem w środku, który jest używany jako dodatek do ramen, który jest ulubionym jedzeniem Naruto. Jego nazwisko "Uzumaki" może oznaczać "wir." Jego pełne imię odnosi się również do wirów Naruto (鳴 門 の 渦 潮, Naruto no uzushio), nazwanych imieniem miasta w prefekturze Tokushima w Japonii. Ponadto matka Naruto, Kushina Uzumaki, jest spokrewniona z klanem Uzumaki z Uzushiogakure w Kraju Whirlpool, który używał spiralnego wzoru jako symbolu ich klanu i wioski.
  • Według databook (ów):
    • Hobby Naruto robienie figli i podlewanie roślin.
    • Naruto chce walczyć z Sasuke Uchiha, Trzecim Hokage, i członkami Akatsuki.
    • Ulubione potrawy Naruto to ramen Ichiraku i czerwona zupa fasolowa. Jego najmniej ulubionymi są świeże warzywa.
    • Naruto ukończył 16 oficjalnych misji w sumie: 7 rangi D 1 rangi C 2 rangi B, 6 rangi A 0 rangi S.
    • Ulubione frazesy Naruto to "duża porcja miso ramen z pieczonym filetem wieprzowym" (o チ ャ ー シ ュ ー 大 盛 り, miso chāshū ōmori).
  • Według ciekawostek postaci z Boruto:
    • Jego atrybutami są: 120 percepcji, 160 zręczności, 170 negocjacji, 110 mocy, 90 inteligencji i nieznanych w czakrze.
    • Ma pięć gwiazdek w ucieczce, cztery gwiazdy w nieuzbrojonej walce wręcz (Sudekakutō) i dwie gwiazdy na manierach.
  • 10 października, urodziny Naruto, był dniem zdrowia i sportu w Japonii, kiedy jego postać została stworzona. Święto jednak zostało później przeniesione na drugi poniedziałek października 1999 roku.
  • Naruto konsekwentnie plasował się w pierwszej dwójce (zajmując pierwsze miejsce dwa razy) w pierwszych pięciu oficjalnych ankietach popularności postaci Shonen Jump. Jednak w szóstej ankiecie zajmował czwarte miejsce. Według trzeciego sondowania znaków danych, które sumuje wszystkie głosy z pierwszych sześciu ankiet, Naruto zajął drugie miejsce. W najnowszym sondażu Naruto odzyskał swój status i osiągnął pierwsze miejsce.
    • Naruto jest jedną z czterech postaci, która zawsze była w pierwszej dziesiątce każdej ankiety popularności postaci.
  • Naruto to czwarty znany jinchūriki, który przetrwał wydobycie ogoniastej bestii wraz z Hagoromo Ōtsutsuki, Kushiną Uzumaki i Obito Uchiha.
  • Naruto jest trzecim znanym jinchūriki, który stał się Kage'em za życia po Yagurze Karatachim i Gaarą.
  • Matka Naruto otrzymała przydomek "Krwawa Habanero", a jego ojciec był znany jako "Żółty Błysk". Odpowiedni, samozwańczy tytuł "Pomarańczowego Hokage" Konohy odnosi się do faktu, że kolor pomarańczowy to mieszanka czerwieni i żółci.
  • Kiedy Naruto po raz pierwszy stał się geninem, używając swojej Oiroke no Jutsu, jego settei ujawnia, że ma 160 cm wzrostu.
  • Różnorodna koncepcja Kishimoto z Naruto do filmu "Ostatni" pokazała, że jego wzrost przeszedł różne zmiany: najpierw 170 cm, potem 173 cm, a na końcu 180 cm.
  • Pomimo tego, że Naruto jest użytkownikiem Kul Poszukiwania Prawdy i zyskuje moc Hagoromo, z których oba zawierają Uwolnienie Yin-Yang, Uwolnienie Yin nie jest wymieniona jako jedna z jego cech w czwartym databooku.
  • Eiichiro Oda, autor One Piece, oświadczył, że jego imię Sanji będzie pierwotnie Naruto, ale zmieniło go, ponieważ seria Naruto miała zostać przekształcona do postaci seryjnej i chciała uniknąć zamieszania.
    • Naruto tworzy nieokreślony wygląd tła na stronie tytułowej 766. rozdziału One Piece, gdzie osoba stojąca za Nami (która nosi changpao z symbolem Konoha) jest domyślana jako Naruto. Ponadto obaj bohaterowie są postrzegani jako jedni z drugich ulubionych potraw, tak jak Naruto je mięso, a Monkey D. Luffy je ramen. Ponadto ten rozdział został wydany w tym samym tygodniu, co wydanie dwóch ostatnich rozdziałów mangi Naruto.
    • W 700 rozdziale mangi Naruto, symbol Piratów Słomianego Kapelusza pojawia się na czole obrońcy posągu Naruto w ramach graffiti Boruto.
  • Chociaż Naruto był początkowo najkrótszy z 11 Konohy, ostatecznie stał się wyższy od wszystkich z wyjątkiem Shino.
  • W oryginalnym mangi pilot, Naruto był w rzeczywistości lisem demonicznym i żył jego życiem jako ludzki chłopiec, a Dziewięcioogoniasty Lis, który zaatakował wioskę, był jego ojcem.
  • Chociaż nie był wychowywany przez Minato, Naruto odziedziczył po ojcu jego styl walki polegający na tym, że prawie nigdy nie polegał na ręcznych pieczęciach, z wyjątkiem techniki podpisu i kilku innych technik.

Cytaty

Przymknęlibyście się gamonie!!! Wiecie co...!? Wiecie, co wam powiem?! Wy byście takiego numeru w życiu nie wykręcili!!! Ale dla mnie to pestka, cieniasty!!! Ja rządzę, a wy nie!!!