FANDOM

Naruto Uzumaki

Naruto.png

Naruto..png

Naruto,.png

Naruto Uzumaki.png

うずまきナルト, Uzumaki Naruto

Popisujący się, Nieprzewidywalny Numer Jeden, Hałaśliwy Ninja (目立ちたがり屋で意外性No.1のドタバタ忍者, Medachitagariya de Igaisei Nanbā Wan no Dotabata Ninja)
Dziecko z Przepowiedni (予言の子, Yogen no Ko)
Zbawca tego Świata (この世の救世主, Kono Yo no Kyūseishu)
Pomarańczowy Hokage Konohy (木ノ葉のオレンジ火影, Konoha no Orenji Hokage)
Bohater Ukrytego Liścia (木ノ葉隠れの英雄, Konohagakure no Eiyū)
Siódmy Hokage (七代目火影, Nanadaime Hokage)

Debiut
Manga Tom 1, Rozdział 1
Anime Odcinek 1
Film Starcie ninja w Krainie Śniegu
Gra Naruto: Clash of Ninja
OVA Poszukiwanie czterolistnej koniczynki
Występuje w Manga, anime, film, gra, powieść i OVA
Głosy
Japoński Junko Takeuchi
Ema Kogure
Angielski Maile Flanagan
Stephanie Sheh
Cindy Robinson
Status Profesjonalny
Data Urodzin 10 Październik
Płeć Mężczyzna.png Mężczyzna
Wiek Część I: 12-13
Część II: 15-16
Wzrost Część I: 145,3 cm - 147,5 cm
Część II: 166 cm
Waga Część I: 40,1 kg - 40,6 kg
Część II: 50,9 kg
Grupa Krwi B
Klasyfikacja Jinchūriki, Mędrzec, Sensor
Kekkei Genkai Jiton.png Uwolnienie Magnesu

Futton.png Uwolnienie Wrzątku
Yōton..png Uwolnienie Lawy

Bijū Kurama, Son Gokū, Shukaku, Saiken, Chōmei, Kokuō, Gyūki, Matatabi, Isobu (Formy)
Przynależność Konohagakure.png Konohagakure

Zjednoczone Siły Shinobi.png Zjednoczone Siły Shinobi
Góra Myōboku.png Góra Myōboku

Drużyna Drużyna Eskortująca Handlarzy

Drużyna Kakashiego
Drużyna Ochraniająca Gwiazdę
Drużyna Odzyskująca Sasuke
Drużyna Poszukująca Orochimaru
Drużyna Poszukująca Bikōchū
Drużyna Przechwycenia Kaima
Drużyna Ratująca Hanabi
Drużyna Ratująca Kazekage
11 Konohy
Pierwsza Drużyna
Skład Ośmiu Osób

Klan Uzushiogakure.png Klan Uzumaki
Ranga Ninja Część I: Genin

Część II: Kage

Rodzina
Minato Namikaze (Ojciec)

Kushina Uzumaki (Matka)
Jiraiya (Ojciec chrzestny)
Boruto Uzumaki (Syn)
Himawari Uzumaki (Córka)
Hinata Hyūga (Żona)

Czakra Natury
Raiton.png Uwolnienie Błyskawicy

Mokuton.png Uwolnienie Drewna
Yōton..png Uwolnienie Lawy
Jiton.png Uwolnienie Magnesu
Katon.png Uwolnienie Ognia
Fūton.png Uwolnienie Wiatru
Futton.png Uwolnienie Wrzątku
Yōton.png Uwolnienie Yang
Inton.png Uwolnienie Yin
Onmyōton.png Uwolnienie Yin-Yang
Doton.png Uwolnienie Ziemi

Naruto Uzumaki (うずまきナルト, Uzumaki Naruto) jest shinobim z Konohagakure. Aktualną reinkarnacją Asury Ōtsutsuki, tytułowy bohater i główny protagonista serii Naruto. W dniu swych narodzin został jinchūrikim Dziewięcioogoniastego, co spowodowało, że był unikany przez większość mieszkańców. Po zostaniu geninem, został przydzielony do drużyny 7. Naruto ciężko pracował, aby zdobyć szacunek i uznanie w wiosce, a także spełnić marzenie o zostaniu Hokage. W trakcie rozwoju, chłopiec stał się bohaterem wioski (木ノ葉隠れの英雄, Konohagakure no Eiyū), jak i shinobim na całym świecie. Innym celem było uratowanie swojego kolegi - Sasuke Uchiha, który uległ klątwie nienawiści. Pragnął także osiągnąć pokój na świecie, jak tego pragnął jego mistrz - Jiraiya oraz Nagato. Po zakończeniu Czwartej Wojny Shinobi, bohater osiągnął wszystkie swoje cele, a po rezygnacji Kakashiego Hatake został mianowany na Siódmego Hokage (七代目火影, Nanadaime Hokage) oraz poślubił Hinatę Hyūga. Ma dwójkę dzieci - Boruto Uzumaki i Himawari Uzumaki.

Osobowość

Wygląd

Jiraiya states Naruto strongly resembles his father: he has blonde, spiky hair and blue eyes, while inheriting the shape of his mother's eyes and face. His trademark characteristic are the three whisker markings on his cheeks. Dan Katō initially mistook Naruto for Nawaki due to their stark resemblance. Naruto was rather short for his age during Part I, though he grew to be taller than Sakura in Part II and became the tallest of his generation by adulthood. As a child, Naruto usually wore a T-shirt with an Uzumaki or fire symbol on the front, a pair of shorts, and green goggles on his forehead, though he discards them after becoming a genin.

  • Naruto w części II (z lewej) i Naruto z części I (z prawej).
  • Naruto podczas inwazji Paina.

In Part I, Naruto wore an orange and blue jacket with a white collar, a white swirl with a tassel on the left side, and a red Uzumaki crest on the back. He also wore orange pants with a shuriken holster on his right knee, blue sandals, and a blue forehead protector, given to him by Iruka after graduating from the Academy. In Part II, Naruto wears a more form fitting outfit after wearing out his original one while training with Jiraiya, with a T-shirt or armour underneath. While retaining the swirls and orange pants, the blue pieces of his outfit changes to black: his forehead protector (which is now longer), sandals, and orange jacket, the black colour showing more prominence than the blue did originally. During his battle with Pain, Naruto briefly wore a short-sleeved red coat with a black flame pattern around the hem and carried a large scroll on his back.

  • Naruto w filmie Naruto Ostatni.
  • Naruto jako dorosły.

Naruto loses his right arm after the Fourth Shinobi World War, though it is later replaced by a fully maneouverable prosthetic arm made of Hashirama Senju's cells, wrapped completely in bandages. In The Last: Naruto the Movie, Naruto cut his hair short and wore a black elastic forehead protector. Over his pants and sandals, he wears a black uniform jacket with an orange zipper and buttons on the waist and sleeves, which can be folded up at times. He has a red armband with an Uzumaki crest on his left arm. After becoming Hokage, Naruto dons a garment similar to his father's: a white cape that has a red flame pattern around the hem, is held together by a red rope, and has the kanji for "Seventh Hokage" (七代目火影, Nanadaime Hokage) written vertically down the back. Underneath this, he wears an orange sweatshirt with black stripes, black pants and sandals. He occasionally wears the traditional Hokage headpiece, but has stopped wearing a forehead protector.

Umiejętności

Czakra i Fizyczna Sprawność

Transformacja Jinchūriki

Ninjutsu

Techniki Klonowania

Rasengan

Transformacja Natury

Senjutsu

Rikudō Sennin Mōdo

Inteligencja

Biografia

Przeszłość

Misja w kraju Fal

Egzamin na Chūnina

Misja Eskortowania do kraju Herbaty

Misja Odzyskania Sasuke

Oryginalne Anime

Odważni Mistrz i Uczeń: Szkolenie

Naruto Wstecz: Ścieżki Przyjaciół

Misja Ratowania Kazekage

Misja Rekonesansu Mostu Tenchi

Dwunastu Strażników Ninja

Misja Stłumienia Akatsuki

Sanbi

Misja Ścigania Itachiego

Opowieść o Odważnym Jiraiyi

Uwolnienie Sześcioogoniastego

Inwazja Paina

Wątek Przeszłości: Historia Konohy

Szczyt pięciu Kage

Moc

Rajskie Życie na Łodzi

Czwarta Wojna Shinobi: Odliczanie

Czwarta Wojna Shinobi: Konfrontacja

Czwarta Wojna Shinobi: Kulminacja

Narodziny Jinchūriki Dziesięcioogoniastego

Atak Kaguyi Ōtsutsuki

Tajemna historia Kakashiego: Piorun na lodowym niebie

Pusty Okres

Tajemna historia Shikamaru: Chmury w mrocznej ciszy

Ostatni

Tajemna historia Sakury: Miłość niesiona wiosennym wiatrem

Tajemna historia Konohy: Wspaniały dzień na ślub

Sasuke Shinden: Book of Sunrise

Epilog

Siódmy Hokage i Księżyc Szkarłatnego Kwiatu

Boruto

Boruto: Następna Generacja Naruto

Ciekawostki

  • W jednym z wywiadów Masashi Kishimoto przyznał że jego dzieciństwo było nieco podobne do szkolnych lat, jakie przedstawił w życiu Naruto.
  • Jest reinkarnacją Asury, czyli syna Mędrca Sześciu Ścieżek, założyciela klanu Senju.
  • 10 października — urodziny Naruto — były Dniem Zdrowia i Sportu w Japonii, gdy postać została stworzona. Święto było jednak przeniesione na drugi poniedziałek października w 1999 roku.
  • Spirale i wirowane modele są powracającym tematem w Naruto, zwłaszcza w odniesieniu do samego charakteru Naruto Uzumakiego. Słowo/nazwa „Naruto” może oznaczać „wir”, a także nazwę siekanych plasterków kamaboko z różowym wyglądem wiru, która jest używana jako posypka do ramen, ulubionego dania Naruto. Nazwisko „Uzumaki” to gra słów „spirala” (涡巻), ponieważ odnosi się do trójwymiarowej spirali, jak wir lub kłębowisko. „Uzumaki” może także oznaczać „wir” w odniesieniu do wirów Naruto (鳴門の渦潮), nazwanych od miasta Naruto. Ponadto spirala była wykorzystywana jako symbol Uzushiogakure w Kraju Wiru, wioski, z której pochodziła matka Naruto, Kushina Uzumaki.
  • Naruto konsekwentnie znalazł się w pierwszej dwójce (pierwsze miejsce dwukrotnie) w ciągu pierwszych pięciu oficjalnych sondaży popularności postaci Shōnen Jump. W szóstej ankiecie postaci był jednak na czwartym miejscu. Według sondażu 3. Databooka postaci, który sumuje wszystkie głosy z sześciu pierwszych sondaży, Naruto zajął drugie miejsce. W najnowszej ankiecie Naruto odzyskał status i wrócił na pierwsze.
  • Naruto jest jedną z czterech postaci, które zawsze pozostawały w pierwszej dziesiątce każdej ankiety popularności.
  • W Naruto Shippūden: Dragon Chronicles Blade może on ponadto wykorzystywać Uwolnienie Wody, Ziemi, a także Błyskawicy, choć jest prawdopodobne, że pozwalają mu na to zwoje dołączone do jego ubrania.
  • W Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Heroes 3 i Naruto Shippūden: Dragon Blade Chronicles, grach wideo, Naruto wykonuje techniki Uwolnienia Ognia, choć nie jest to jego typ natury.
  • Mimo, że jest głównym bohaterem, Naruto miał szereg długich nieobecności, czasem dziesięć lub więcej rozdziałów. W omake’ach Naruto: Shippūden czasami zostaje zrobione odwołanie do tego, żartując, że Naruto nie jest głównym bohaterem własnego show.
  • Hobby Naruto to płatanie figli i podlewanie roślin.
  • Ulubionym zdaniem Naruto jest „Poproszę dużą porcję ramen z miso i wieprzowiną!” (味噌チャーシュー大盛り, miso chāshū ōmori).
  • Ulubionym jedzeniem Naruto jest ramen Ichiraku oraz zupa z czerwonej fasoli. Nie lubi natomiast jeść świeżych warzyw.
  • Naruto chce walczyć z Sasuke Uchihą i Trzecim Hokage oraz z członkami Akatsuki.
  • Naruto ukończył 16 oficjalnych misji w sumie: 7 rangi D, 1 rangi C, 2 rangi B, 6 rangi A, 0 rangi S.

Cytaty

  • "Przymknęlibyście się gamonie!!! Wiecie co...!? Wiecie, co wam powiem?! Wy byście takiego numeru w życiu nie wykręcili!!! Ale dla mnie to pestka, cieniasty!!! Ja rządzę, a wy nie!!!"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki