FANDOM

Koloseum

Koloseum.

Koloseum (闘技場, Koroshiamu) jest popularnym miejscem na mecze w stylu areny półświatka. Znajduje się na odległej wyspie, która nie jest oznaczona na żadnej mapie, a zatem mogą ją znaleźć tylko ci, którzy już wiedzą, gdzie ona jest. Na wyspie znajduje się wiele ekskluzywnych budynków, które oferują różne (i często nielegalne) towary i usługi przestępcom i tym, którzy mają więcej pieniędzy niż moralności, ale Koloseum jest główną atrakcją wyspy.

Podobnie jak w przypadku egzaminów na Chūnina, walczący Koloseum walczą ze sobą w pojedynkach jeden na jeden przed tłumem. Jednakże walczący rzadko są chętnymi uczestnikami, zamiast tego zmuszeni są do walk ze strony bogatszych patronów wyspy, którzy "zdobyli" je na różne sposoby. Chociaż widz może uprawiać hazard w wyniku walk, największe zyski mogą uzyskać właściciele walczących: przegrany walczący staje się własnością zwycięzcy walczącego mistrza. Myśliwce z kekkei genkai są uważane za szczególnie dochodowe. Chociaż walczący są zwykle niewiele lepsi od niewolników, niektórzy mają autentyczne przywiązanie do swoich właścicieli i jako tacy głęboko się denerwują, jeśli ich przegrana w walce oddzieli ich od wspomnianego właściciela.

Po wielu latach działalności bez zawiadomienia o ukrytych wioskach, Koloseum zostaje ostatecznie napadnięte, większość patronów wyspy zostaje aresztowanych, a niewolnicy zostają uwolnieni. W powieści Sasuke Shindena jest to Kirigakure prowadzony przez Chino; w swojej adaptacji anime jest to Kumogakure prowadzony przez Sasuke Uchiha.

Znani walczący

Chino
Fūshin
Futsu
Raimei
Sasuke Uchiha
Suzuran