FANDOM

Kiba
Kibaa
Nazwa
Japoński
Rōmaji Kiba
Angielski Fangs
Debiut
Manga Tom 55, Rozdział 523
Anime Odcinek 153
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 3
Występuje w Manga, anime i gra
Informacje
Pokrewne Narzędzia
{{{Pokrewne Narzędzie}}}
Użytkownicy
Ameyuri Ringo

Buntan Kurosuki
Mangetsu Hōzuki
Raiga Kurosuki

Kiba (牙, Dosłownie: Kły) jest jednym ze słynnych mitycznych mieczy Siedmiu Mistrzów Miecza.

Historia

Ameyuri dzierży Kibę

Ameyuri dzierży Kibę.

Przekazywane z pokolenia na pokolenie od czasów Pierwszego Mizukage w Kirigakure, miecze zostały ostatecznie nabyte przez Ameyuri Ringo i Raigę Kurosuki, a w pewnym momencie miecze zostały użyte przez Mangetsu Hōzuki w jego akcie opanowania wszystkich Siedmiu Mistrzów Miecz . Kiri stracił posiadanie mieczy po tym, jak Raiga Kurosuki stał się poszukiwanym ninja, a po jego śmierci miecze pozostały na dnie rzeki w kraju Rzek. Po zabraniu Kiby przez Kabuto Yakushiego, miał miecze przechowywane w zwojach wraz z czterema z siedmiu mieczy mgły, które posiadał ożwyiony Mangetsu. Kiedy Kabuto kazał mu go przywołać u boku ożywionych siuedmiu mistrzów miecza podczas Czwartej Wojny Shinobi, Mangetsu rozpieczętował wszystkie miecze, prowadząc do powrotu Kiby do posiadłości Ameyuri.

W anime, po uwięzieniu w bezdennym bagnie, Ameyuri przekazuje ostrza Omoi jako prezent z podziękowaniami z ekscytującej walce. W pewnym momencie po wojnie ostrza zostały zwrócone do Kirigakure i zostały przechowywane w podziemiach wraz z pozostałymi mieczami Siedmiu Mistrzów Miecz w celu szkolenia nowego pokolenia. Zbuntowana grupa, która ogłasza się Nową Siódemką Mistrzów Miecza, ukradła siedem ostrzy, aby rozpocząć rewolucję przeciwko modernizacji i pokojowi ery Kirigakure, a córka Raigi, Buntan Kurosuki, zabrała Kibę.

Wygląd

To para mieczy, z których każdy ma szczupłe i proste ostrza obosieczne. Oba ostrza mają również wygięty do góry ostrze ząbkowane w pobliżu końca jednej strony ostrza, a drugie w pobliżu podstawy drugiego boku ostrza. Na ich podstawach są gładkie brązowe rękojeści z okrągłą szarą rękojeścią. Kiedy nie był używany, Raiga trzymał Kibę w bandażach.

Umiejętności

Miecze zostały nasyczone błyskawicami, co zapewnia lepszą siłę cięcia w podobny sposób, jak wibracje o wysokiej częstotliwości z czakry opartej na błyskawicach. To właśnie ta zdolność spowodowała, że te "grzmiące słowa" (雷 刀, raitō) zostały uznane za najostrzejsze miecze w swoim istnieniu. Nawet bez błyskawicy, są bardzo niebezpieczne w walce, mogą być używane w połączeniu ze zwinnymi ruchami wirującymi, omiatającymi cele, podczas gdy użytkownik również się obraca. To w połączeniu ze poszarpaną naturą ostrzy pozwala na bardziej szkodliwe zadawane obrażenia.

Buntan używa Kibę

Czakra zostaje namoczona w Kibie, aby ją wzmocnić.

W anime użytkownik może swobodnie przekształcać i manipulować piorunami, a nawet wykonywać techniki uwolnienie błyskawicy bez używania pieczęci ręcznych. Podnoszą także siłę ataku użytkownika do najwyższego limitu, co pozwala im na wykonywanie technik błyskawicznego uwalniania na wysokim poziomie przy minimalnych kosztach czakry. Ostrza te mogą kierować własne techniki błyskawic użytkownika lub prowadzić naturalne błyskawice. Dopóki istnieje naturalne oświetlenie, użytkownik może walczyć bez zmęczenia i wyskakując z nieba, aby uderzyć w dowolne miejsce na dużym obszarze. Chociaż może być używany jako para, użytkownik może wykonać podobną operację tylko z jednym ostrzem. Można je również łączyć na wysokości rękojeści, tworząc większy miecz z podwójnymi ostrzami. Mogą być również połączone u podstawy obu rękojeści, zwiększając ich wszechstronność jako broni. Są w stanie wykonywać różne potężne techniki, takie jak manipulowanie ostrzami z daleka, pozostawiając wolne ręce podczas jednoczesnego atakowania przeciwnika w różnych kierunkach. Poprzez skierowanie czakry na ostrza, miecze wzmacniają ją przed powrotem do użytkownika.

Ciekawostki

  • Kiba są pierwszą bronią tylko anime, którą można zaadaptować do mandze; później ich debiutujący posiadacz Raiga Kurosuki również został zaadaptowany do mangi. Również podczas swojego oryginalnego pojawienia się w anime z Raigą miecze zostały przedstawione bez tsuby. Późniejszy obraz w anime / spójnym wyglądzie manga z Ameyuri dodał tsubę do projektu mieczy.
  • Chociaż charakter ich umiejętności są zasadniczo takie same w debiutach mangi, to nie widać jeszcze, czy można je połączyć.
  • Imię i wygląd Kiby jest najprawdopodobniej oparte na starym i rzadkim stylu chińskiego miecza o tym samym wyglądzie i nazwie.