FANDOM

Kage Bunshin no Jutsu
Tobirama używa Kage Bunshin no Jutsu.png
Nazwy
Japoński 影分身の術
Rōmaji Kage Bunshin no Jutsu
Angielski Shadow Clone Technique
Polski Technika Cienistego Klona
Debiut
Manga Tom 1, Rozdział 1
Anime Odcinek 1
Film Starcie ninja w Krainie Śniegu
Gra Naruto: Konoha Ninpōchō
OVA Poszukiwanie czterolistnej koniczynki
Występuje w Manga, anime, gra, film, OVA i powieść
Informacje
Klasyfikacja Ninjutsu, Bunshinjutsu
Klasa Uzupełniająca
Ranga B
Ręczne Pieczęcie Pieczęć Klonów
Pochodzenie Jutsu
Attō: Rasengan

Boruto Sutoraiku
Bunshin Daibakuha
Bunshin Hiya
Bunshin Kaiten Kakato Otoshi
Bunshin Taiatari
Daburu Kuropansa
Doton Kage Bunshin
Fūinjutsu: Sanpō Fūin
Fūma Tokkōdan
Futari no Kirifuda
Goton Dairendan no Jutsu
Hāremu no Jutsu
Jibaku Bunshin
Jinjū Kongō Henge — Santōrō
Kage Bunshin: Raikirisō
Kage Shibari Rendan
Kyōgeki: Rasengan
Mikazuki no Mai
Ōdama Rasen Tairengan
Ooiga Gatenga
Oiroke: Onnanoko Dōshi no Jutsu
Oiroke: Otokonoko Dōshi no Jutsu
Raiden
Raikiri: Jin
Raiton Kage Bunshin
Rasengan: Amearare
Rasengan: Kyūkōka
Rasengan: Rakkasan
Rasen Chō Tarengan
Rasen Senkō Chō Rinbukō Sanshiki
Rikudō: Chōōdama Rasenshuriken
Shihōhappō Shuriken
Shuriken Kage Bunshin no Jutsu
Supairaru Boruto Sutōmu
Tajū Kage Bunshin no Jutsu
Tōgeki: Rasengan
Ura Kasumigiri
Uzumaki Naruto Nisen Rendan
Uzumaki Naruto Rendan
Uzumaki no Jin

Użytkownicy
A

Anko Mitarashi
Boruto Uzumaki
Darui
Deidara
Ebisu
Hayate Gekkō
Hiruzen Sarutobi
Hōki
Kakashi Hatake
Kiba Inuzuka
Kosuke Maruboshi
Itachi Uchiha
Jiraiya
Jirōbō
Naruto Uzumaki
Konohamaru Sarutobi
Mahiru
Minato Namikaze
Nagato
Omoi
Orochimaru
Sabiru
Sasuke Uchiha
Shisui Uchiha
Shizune
Tobirama Senju
Yūgao Uzuki

Kage Bunshin no Jutsu jest techniką opracowaną przez Drugiego Hokage, Tobiramę Senju.

Przegląd

Podobnie jak w przypadku podstawowej techniki klonowania, ta technika tworzy egzemplarze użytkownika, jednakże w przeciwieństwie do orginału, te klony są materialne. Czakra użytkownika jest równomiernie rozprowadzana wśród wszystkich klonów, dając każdej kopii równą część jego całkowitej mocy. Klony są w stanie wykonywać techniki na własną rękę, a nawet krwawić, ale zazwyczaj będą rozpraszać się po uderzeniu przez wystarczającą dużą siłę. Klony również mogą rozpraszać samodzielnie lub być rozwiane przez użytkownika techniki. Cienistych klonów nie można odróżnić od rzeczywistej osoby posiadającej nawet dōjutsu, ponieważ klony mają taką samą ilość czakry jak oryginał, a nie są wykonane z innych substancji, takich jak na przykład wodne klony. Także cieniste klony wydają się samodzielnie myśleć i odczuwać ból oryginału, w pewnym stopniu, o czym świadczy klony Naruto czując ból, gdy płaszcz lisa obudziła się w czasie walki z Deidarą.

Użycie

Wariant Naruto w trybie ogoniastej bestii.png

Wariant Naruto w trybie ogoniastej bestii.

Ze względu na sposób, w jaki tworzone są klony, użytkownik musi podzielić swoją czakrę pomiędzy klonami, potencjalnie stosując dość szybko wszystkie rezerwy czakry, jeśli użytkownik ma mało czakry lub sprawia zbyt wielu klonów. Jest to szczególnie problematyczne, gdy jest używany Tajū Kage Bunshin no Jutsu; natomiast normalna wersja będzie tworzyć tylko kilka klonów, Kage Bunshin no Jutsu może stworzyć ich setki.

Charakterystyczną, która jest unikalna dla tej techniki jest to, że cienisty klon przenosi swoje doświadczenie do oryginału, jeżeli jest rozproszony. Ta technika sprawia, że idealnie nadaje się do szpiegowania, ponieważ użytkownik może po prostu wysłać klona do szpiegowaniu celu, wtedy klon rozpędza się bez powodu, do przekazania informacji z powrotem do użytkownika.

Jest to także przydatne do celów szkoleniowych, ponieważ całkowita ilość doświadcza użytkownik mnoży się przez całkowitą liczbę cienistych klonów są używane do szkolenia. Na przykład, jeśli użytkownik tworzy jednego cienistego klona i trenuje razem z tego klonu przez jedną godzinę, a następnie klon rozprasza się, użytkownik zyskuje dwie godziny szkolenia w ciągu jednej godziny przez dodanie godziny klonowi i użytkownikowi. Ta szczególna cecha ujawnia się, dopiero w części II przez Kakashiego Hatake. W przypadku zrobienia kilkuset, jak to robi Naruto, szkolenia, które mogą potrwać kilka tygodni lub miesięcy może być zakończony w ciągu godziny. Chociaż technika może być bardzo korzystną próbą użyciu kilku klonów do celów treningowych może być psychicznie szkodliwy dla użytkownika, co jest nie tylko wszystkie doświadczenia zbiera przez użytkownika, przy czym tak cała psychicznie trenuje każdy klon.

Ciekawostki

  • Dwa razy w anime Naruto stworzono cieniste klony przy użyciu pieczęci tygrysa.
  • W odcinku 120 Naruto, Sasuke Uchiha twierdzi, że Sharigan może odróżnić klony od oryginału. Jest to sprzeczne z mangą i innymi odcinkami anime.
  • Struś o nazwie Kondor pojawia się w anime przy użyciu tej techniki, ale w rzeczywistości jest to kolejny struś.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki