FANDOM

Kāma
Boruto wyzywa Kawakiego.
Nazwy
Japoński
Rōmaji Kāma
Debiut
Manga Tom 1, Rozdział 1
Anime Odcinek 1
Występuje w Manga i anime
Informacje
Klasyfikacja Ninjutsu, Techniki Absorpcji Czakry, Fūinjutsu
Klasa Uzupełniająca
Użytkownicy
Boruto Uzumaki

Jigen
Kawaki

Kāma to pieczęć, która przyjmuje kształt czarnego rombu na dłoni użytkownika. Chociaż Kara nie znała całej populacji, zebrała informacje na jej temat i podobne pieczęcie. Koji Kashin sugeruje, że Kāma można uzyskać, zabijając członka klanu Ōtsutsuki.

Istnieją dwaj znani posiadacze: Boruto Uzumaki, który otrzymał znak po pokonaniu Momoshiki; Kawaki, który otrzymał go w nieznany sposób.

Znani użytkownicy

  • Jigen nosi znak na brodzie. Sposób, w jaki go nabył, jest nieznany. Po aktywacji rozprzestrzenia się po twarzy i ciele w niemal symetrycznych wzorach słonecznych.
  • Boruto Uzumaki otrzymał znak na swojej prawej dłoni po zadaniu śmiertelnego ciosu Momoshiki Ōtsutsuki. Po aktywacji rozprzestrzenia się po prawej stronie jego ciała, tworząc geometryczne kształty o kształcie kanciastym i zakrzywionym, sięgające do prawego oka, a następnie jaśniejące na niebiesko.
  • Kawaki otrzymał znak na jego lewej dłoni poprzez eksperymenty naukowe prowadzone przez Jigen. Po aktywacji rozprzestrzenia się po lewej stronie jego ciała, tworząc wzór, który prawie idealnie odzwierciedla Boruto, sięgając do jego lewego oka, a następnie świeci na czerwono.

Umiejętności

Po nieświadomym uruchomieniu Boruto był w stanie zaabsorbować ninjutsu. Kiedy po raz pierwszy uzyskał dostęp do mocy Kāmy, spowodował, że później upadł. Trzy lata później mógł go aktywować do woli.

Kawaki jest zdolny do pochłaniania płomieni i wywoływania wybuchów na dużą skalę za pomocą swojej Kāmy. Jednak użycie go powoduje przegrzanie organizmu, pozostawiając go nieprzytomnego. Trzy lata później jest on również w stanie go aktywować.

Kāma Boruto i Kawakiego wykazują rezonans (共鳴, kyōmei), gdy znajdują się w pobliżu. Kiedy ich Kāma rezonuje, najwidoczniej pozwala im uwolnić wszystko, co wcześniej pochłonęło którekolwiek z nich.

Dzięki pomocy nauki Jigen może użyć swojej Kāmy do przeniesienia Kāmy na inne osoby, aczkolwiek z niską stopą powodzenia, spośród piętnastu znanych osób testowych, potwierdzono, że dwanaście zmarło, a Kawaki był jedynym znanym, odnoszącym sukcesy biorcą.

Ciekawostki

  • Chociaż kanji normalnie byłyby tłumaczone jako "klina" (楔, Kusabi), furigana oznacza czytanie "Kāma" (カ ー マ). "Kāma" oznacza "życzenie", "pożądanie" lub "tęsknota" w literaturze hinduistycznej, ale w języku japońskim jest to również niezwykły sposób pisania "karmy".